Brabantse Federatiebijeenkomst

Saturday 18 November 2017

De provincie heeft overkoepelende Brabantse organisaties zoals de BCF samengebracht om na te gaan of onder hen een uitwisseling van informatie, kennis en ervaring opgezet kan worden. Want, zo zeggen Commissaris Wim van de Donk en gedeputeerde Henri Swinkels: ‘Verenigingen leveren een wezenlijke bijdrage aan de sociale veerkracht in/van onze provincie.’ Zij constateren dat verenigingen in Brabant onder druk staan.
Onze voorzitter Rob van de Laar presenteerde de resultaten van de peiling die we onder onze leden hebben gehouden, zie hieronder. Bovendien deed hij het voorstel dat iedere overkoepelende organisatie bij de eigen achterban gaat inventariseren hoe zij vrijwilligers binnenhalen en hoe zij die tevens vasthouden. Een werkgroep gaat in conclaaf over hoe deze eerste Brabantse Federatie een vervolg kan krijgen. Rob van de Laar neemt hier zitting in.
De Commissaris van de Koning gaf in zijn afsluiting aan ook de zorg van onze leden goed te hebben gehoord over de bureaucratie en steeds strengere regelgeving.

Onze vorozitter Rob van de Laar spreekt de gasten van de Brabantse Federatiebijeenkomst in het provinciehuis toe